Blog artikelen
Laat je bedrijf groeien door vervolgafspraken

De trimbranche is volop in ontwkkeling. Trimmers werken steeds meer niet alleen in hun bedrijf, maar ook aan hun bedrijf. Er is voldoende geld te verdienen in het trimmen, maar het zijn je terugkerende klanten die ervoor zorgen dat je rekeningen met continuïteit worden betaald, ervoor zorgen dat er brood op de plank komt en

vervolgafspraken

De meeste trimmers trimmen hun klanten één voor één. Vaak hebben ze niet meer klanten nodig, of kunnen ze zelfs niet meer klanten per dag aannemen, maar je kan er wel voor zorgen dat je vaste klanten vaker komen. Dieren die maar een paar keer per jaar, of zelfs maar één keer per jaar, worden getrimd, nemen meer tijd in beslag en vragen meer van jou en je gereedschap. Zij brengen zelden voldoende inkomsten op ten opzichte van de tijd en moeite die nodig is om ze te trimmen. Hoe kan je deze eigenaren zover krijgen dat ze hun huisdier vaker naar jou toe brengen?

Idealiter, zou elk dier dat jij trimt naar huis moeten gaan met een vervolgafspraak. Het maken van een vervolgafspraak kan een succesvolste technieken zijn om jouw bedrijf te laten groeien. Als je nog geen vervolgafspraken maakt met je bestaande klanten, dan is dit het moment om dit te gaan doen. Zowel het dier als de eigenaar profiteren er van als ze vaker komen en het levert jou tevens meer inkomsten op. Er zijn verschillende manieren om jouw klanten er van te overtuigen om hun huisdier op regelmatige basis te laten trimmen.

Bijvoorbeeld: Mevrouw Bos komt haar kleine Daisy na de behandeling ophalen. Voor ze je trimsalon verlaat, heb je de gelegenheid om haar een vervolgafspraak voor Daisy aan te bieden. Zeg iets in de trant van:”Vind u ook niet dat Daisy weer heerlijk ruikt en knuffelbaar is nu ze weer net getrimd is? Zullen we direct een vervolgafspraak plannen? Ze was hier drie maanden geleden, maar u zei bij het brengen dat ze er eigenlijk al veel eerder aan toe was. Zullen we een afspraak maken voor over tien weken? Op deze manier hoeft u ons niet te bellen en hoeft Daisy niet te wachten tot wij een plekje hebben voor haar. Sterker nog, het zou voor Daisy ook beter zijn en voor u gemakkelijk zijn als we haar elke 8 tot 10 weken in plannen”

Het zal je waarschijnlijk verbazen hoeveel baasjes ontvankelijk zijn voor het maken van vervolgafspraken. Het maakt hun drukke leven een stuk eenvoudiger. Ze hoeven je niet meer te bellen voor een afspraak, hun huisdier komt op regelmatige basis, wat er voor zorgt dat ze er het hele jaar door netjes uitzien. En wanneer ze op regelmatige basis komen, wordt het onderhoud thuis ook eenvoudiger.

Klanten maken een vervolgafspraak sneller als er een zekere stimulans is. Ik maak zelf bijvoorbeeld gebruik van een zogenaamde VIP korting. Dit houdt in dat als ze binnen een x aantal weken weer terug komen in de trimsalon, ze een x percentage aan korting krijgen. Wil je geen korting geven, dan kan je ook iets extra’s doen voor deze klanten, bijvoorbeeld een extra service, een cadeautje of een bijzondere bandana of stropdas.

Een andere manier om  het maken van een vervolgafspraak onder de aandacht van je klanten te brengen, is door een opvallend bord of poster bij je kassa te hangen. Met het inplannen van afspraken voor de feestdagen wil je al direct na de zomervakantie beginnen. Zet op je poster iets in de trant van: Het is zover! Het is tijd om de afspraak voor de feestdagen van uw huisdier in te plannen. In de weken voorafgaand aan de feestdagen is het altijd enorm druk in de trimsalon. Dus wacht niet en reserveer uw afspraak nu!

Dit is een succesvolle methode en het is een win-win situatie voor zowel jou als de klant. Het helpt om de gaatjes op te vullen en te zorgen dat je op een zo goed mogelijk manier kan plannen. Er zijn verschillende manieren om vervolgafspraken in te plannen. Wanneer je met een afsprakenkaartje werkt, dan kan je daar de datum van de vervolgafspraak op zetten. Je kan er ook voor kiezen om standaard je klanten de dag van te voren helpen herinneren door ze op te bellen, een SMS of een e-mail te sturen. Door je klanten te helpen herinneren aan hun vervolgafspraak, verstrek je goede klantenservice en zorgt voor een geweldige relatie met je klanten.

Geef het een kans en probeer bovenstaande technieken om je klanten er van te overtuigen om een vervolgafspraak maken en laat je bedrijf groeien. 

WORDT 2024 JOUW JAAR?

De Trimacademie respecteert jouw privacy conform de General Data Protection Regulation. 

Something went wrong. Please check your entries and try again.
Cover-2023

onze TRIMOPLEIDING start 2x per jaar: april en oktober

Heb je vragen?

Wij hebben antwoorden.

Laat een reactie achter





Aan de slag als hondentrimmer?

In april starten we weer met de vakopleiding hondentrimmen. Bekijk welke data en locaties het beste geschikt zijn voor jou.

*** NIEUW ***

Met onze online leeromgeving is de opleiding eventueel ook grotendeels online te volgen.