Blog artikelen
De klant heeft altijd gelijk

Nee, daar ben ik het niet mee eens. De klant heeft niet altijd gelijk.

klant is koning
  • Had de klant gelijk toen hij ruim een half uur te laat kwam voor zijn afspraak en ook nog eens wilde dat zijn hond op de normale tijd klaar zou zijn?
  • Had de klant gelijk die met zijn vervilte Labradoodle kwam en vond dat wij hem alleen mochten wassen en weigerde om hem te laten scheren, omdat het winter was?
  • Had de klant gelijk toen ik zijn Airedale maar gewoon moest plukken, ook al deed het pijn, want ‘daar moet hij maar tegen kunnen’?
  • Had de klant gelijk waarvan de hond aan zijn geslachtsdeel had gelikt, waardoor de scheerirritatie waarmee hij het hele weekend had gewacht, was uitgegroeid tot een hotspot en ik de dierenartskosten maar moest betalen?
  • Had de klant gelijk toen hij zijn hond een uur na sluitingstijd kwam ophalen, terwijl hij er op had gestaan dat hij om kwart voor vijf klaar moest zijn?
  • Had de klant gelijk toen hij zei dat hij je had gewaarschuwd dat hij het trimmen ‘niet zo leuk vind’, toen je vertelde dat je naar de Eerste Hulp moest voor de bijtwond die zijn hond had aangericht?
  • Heeft de klant gelijk dat zijn hond koste wat het kost ontklit moet worden, zelfs als het de hond pijn doet, ‘omdat hij er zo lelijk uitziet als hij geschoren wordt’?
  • Heeft de klant gelijk als hij boos is, omdat de hond nog niet klaar is als hij een uur eerder dan afgesproken op de stoep staat?
  • Heeft de klant gelijk als hij zegt dat je te duur bent, ‘want je vindt het toch leuk?’

Ik dacht het niet! De klant heeft niet altijd gelijk. Dat betekent niet dat we arrogant of neerbuigend naar de klant toe hoeven te doen. Ik probeer de klant op een beleefde manier voor te lichten en te adviseren. Klanten willen zich niet dom voelen. Ik daarentegen ook niet. Ik tolereer het niet dat mensen over mij heen walsen, geen respect voor me hebben of mij iets tegen mijn principes in laten doen, alleen om de klant te plezieren. 

De klant is misschien koning, maar ik ben nog altijd keizer.

WORDT 2024 JOUW JAAR?

De Trimacademie respecteert jouw privacy conform de General Data Protection Regulation. 

Something went wrong. Please check your entries and try again.
Cover-2023

onze TRIMOPLEIDING start 2x per jaar: april en oktober

Heb je vragen?

Wij hebben antwoorden.

Laat een reactie achter





Aan de slag als hondentrimmer?

In april starten we weer met de vakopleiding hondentrimmen. Bekijk welke data en locaties het beste geschikt zijn voor jou.

*** NIEUW ***

Met onze online leeromgeving is de opleiding eventueel ook grotendeels online te volgen.