Blog artikelen
All
  • All
  • Geen categorie
  • Ondernemen

Ik wil een eigen trimsalon – deel 3

Eén van de eerste beslissingen die je maakt, nadat je hebt besloten om voor jezelf te beginnen als trimmer (en tevens één van de belangrijkste bij het bepalen van je succes) is de locatie van je trimsalon.

Lees verder about Ik wil een eigen trimsalon – deel 3

Ik wil een eigen trimsalon – deel 2

In mijn vorige blog en deel 1 van ‘Ik wil een eigen trimsalon’ schreef ik al over dat ondernemen initiatief nemen is en het najagen van marktkansen. In dit deel ga ik het hebben over je inschrijving bij de Kamer van Koophandel en de rechtsvorm die je gaat gebruiken voor jouw trimsalon.

Lees verder about Ik wil een eigen trimsalon – deel 2

Bewuste keuzes maken

Het is ongeveer 3 jaar geleden, dat ik begon te twijfelen aan mijn baan en carrière keus. Ik had een goed betaalde baan in de zorg, maar ging steeds meer met tegenzin naar het werk. Het gaf mij geen voldoening meer en heb voor mijzelf besloten, om het roer volledig om te gooien. Met mijn…

Lees verder about Bewuste keuzes maken

Ik wil een eigen trimsalon – deel 1

Een vaak gehoorde kreet van aspirant-trimmers en net afgestudeerden is “Ik wil een eigen trimsalon, maar hoe pak ik dat aan?” In deze reeks ga ik je wekelijks stap voor stap helpen bij het opzetten van je eigen trimsalon.

Lees verder about Ik wil een eigen trimsalon – deel 1

6 manieren hoe jouw trimsalon gratis kan profiteren van Facebook

Wereldwijd zijn er meer dan 900 miljoen Facebookgebruikers en dit aantal groeit nog steeds dagelijks. Veel van hen hebben een hond of kat. Facebook is een uitstekende en gratis manier om in contact te blijven met je huidige klanten, in contact te komen met nieuwe klanten en meer verkopen te realiseren.

Lees verder about 6 manieren hoe jouw trimsalon gratis kan profiteren van Facebook

Gebruik van droogshampoo en -producten bij katten

Wanneer een kat in de trimsalon komt voor een behandeling is dat meestal omdat de eigenaar tegen een probleem aanloopt. De kat is bijvoorbeeld geklit, vervilt, vies, stinkt, enorm in de rui of verliest veel huidschilvers. Hoewel er in de meeste van bovenstaande gevallen niets boven een ouderwetse wasbeurt met water en shampoo gaat, is…

Lees verder about Gebruik van droogshampoo en -producten bij katten

Wat zegt jouw logo en huisstijl over jou?

Eén van de examenopdrachten van De Trimacademie is een reclame opdracht. Deze opdracht krijgen ze al in de eerste les mee en in de derde les hebben we het al over ondernemen, ondernemersvaardigheden en social media. Dat lijkt vrij vroeg in de opleiding, omdat het dan doorgaans nog minimaal een jaar duurt eer de leerling een eigen trimsalon gaat starten, maar ik ben van mening dat je er niet vroeg genoeg mee kan beginnen. We hebben het hier niet over stagiaires die al voor zichzelf beginnen in dit stadium, maar over bewustwording van de fenomenen ondernemerschap, marketing en netwerken.

Lees verder about Wat zegt jouw logo en huisstijl over jou?

De Utsumi hysterie en Les Pooch hype: zijn ze hun geld waard?

Toen ik mijn man de factuur overhandigde van mijn Utsumi half moon kam, vroeg hij in zijn onschuld hoeveel kammen ik wel niet had gekocht. Terwijl ik naar het plafond staarde om zijn blik te ontwijken, antwoordde ik quasi-nonchalant (alsof het de normaalste zaak van de wereld was): Eén. Ik zag hem hoofdschuddend een commentaar inslikken.

Lees verder about De Utsumi hysterie en Les Pooch hype: zijn ze hun geld waard?

Hoe bedenk je de naam van jouw trimsalon?

Een naam bedenken voor je trimsalon kan een moeilijk klusje zijn. Als je dit leest bent ben je waarschijnlijk van plan een eigen trimsalon te beginnen en ben je nog op zoek naar een pakkende en originele naam. Met de naam van een kan veel gezegd worden, maar hoe kies je nu een goede naam voor jouw trimsalon?

Een naam is niet zo maar bedacht. Het is begrijpelijk dat je een goede naam zoekt, maar blijf er niet in hangen. Plan voor jezelf een deadline wanneer de naam van jouw trimsalon vast moet staan. Hieronder vind je een stappenplan voor het bedenken van een goede naam voor jouw salon.

Lees verder about Hoe bedenk je de naam van jouw trimsalon?

Verhoog jij jaarlijks je prijzen?

Veel trimmers hebben moeite om jaarlijks hun prijzen te verhogen, maar als je dit niet doet, betekent dit eigenlijk dat je elk jaar dat je dit niet doet, er op achteruit gaat. Jouw vaste en variabele kosten stijgen namelijk ook elk jaar en op het moment dat jij je prijzen niet verhoogd, betekent dit dat…

Lees verder about Verhoog jij jaarlijks je prijzen?

Waarom kies je voor De Trimacademie?

Vul je gegevens in en ga meteen aan de slag!

De Trimacademie respecteert jouw privacy conform de General Data Protection Regulation. 

Something went wrong. Please check your entries and try again.
E-book Waarom kies je voor De Trimacademie?