Blog artikelen
All
  • All
  • Geen categorie
  • Ondernemen

De invloeden van overgewicht op de trimbehandeling

Januari is bij uitstek de maand van de goede voornemens, waarbij afvallen elk jaar met stip op nummer één staat. Ook bij onze huisdieren is de welvaartsziekte overgewicht een groot probleem. Om deze reden is januari uitgeroepen tot de Maand van het Gewicht en besteed ik hier uitgebreid aandacht aan op de Facebookpagina, website en…

Regeling Ontwikkelbudget

Veel mensen zijn dit jaar werkloos geworden of werkzaam in een sector die (nagenoeg) stilligt en daardoor (misschien wel noodgedwongen) op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. Omdat ik graag met je meedenk, wil ik je attenderen op de nieuwe regeling Ontwikkelbudget Deze regeling is door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid opengesteld voor…

Het belang van het gesprek voorafgaand aan je behandeling

Het belang van klantengesprekken voorafgaand (en na afloop) van de behandeling wordt door veel trimmers onderschat. Het is echter de sleutel tot goed klantencontact en minstens net zo belangrijk als goed werk afleveren. Tijdens dit gesprek haal je eventuele misverstanden weg bij je klant, vertel je wat je niet gaat doen en wat er tijdens…

No more ‘no shows’

Je hebt tijd voor je klant gereserveerd, misschien heb je zelfs andere klanten moeten teleurstellen, omdat je agenda zo vol staat dat je een wachttijd hebt en dan belt je klant op het laatst af of komt hij gewoon niet opdagen! Dit kan erg frustrerend zijn en hoewel elke trimmer er mee te maken krijgt…

Keuzes maken vanuit je hart

November lijkt altijd een beetje een kale maand. De bomen verliezen hun bladeren, buiten is het sneller donker en het weer wordt koud en guur. November voelt een beetje als stilte voor de storm in aanloop naar de feestdagen. Toch heeft november ook best wat te bieden als het om bijzondere dagen gaat. In deze…

8 Tips om je trimsalon op de kaart te zetten

De juiste marketing kan je omzet drastisch verhogen. Zijn jouw klanten tevreden? Vraag ze eens hoe ze de behandeling hebben ervaren en of ze verbeterpunten voor je hebben. Tevreden klanten komen terug. Niet tevreden klanten blijven weg. Wees bijzonder en onderscheidend: zorg ervoor dat jouw klanten bij jou iets vinden dat opvalt en je onderscheidt…

Een huis en leven vol honden – deel II

Ilse Truijen won dit jaar De Trimacademie Beurs. Gedurende haar opleiding geeft ze een kijkje achter de schermen door regelmatig een blog te schrijven. En dan ineens ben ik op de helft van de opleiding. Al heel wat stagedagen achter de rug en halverwege module II. Deze module bestaat voornamelijk uit theorie. Heel wat pittiger…

Ik moet je iets vertellen…

Iets waar ik best heel trots op ben. Iets wat al een poosje op mijn bucketlist staat en wat ik nu bijna kan afvinken: het uitgeven van mijn eigen boek. Hier ben ik namelijk het laatste half jaar erg druk mee geweest. Vandaag ontving ik de geredigeerde versie terug van de uitgever en vanmiddag heeft…

Soms vraag ik me af…

…waarom ik trimmen eigenlijk zo leuk vind?!

Het was echt zo’n week waarin je de volledige trimsalonbingo op één dag al voor de middag compleet had. Als je er goed over nadenkt, zijn er eigenlijk best veel dingen waarom trimmen niet leuk is:

Wanneer moet je nee zeggen?

Wij trimmers maken deel uit van de dienstverlenende sector. Het zit in onze natuur om mensen en dieren te willen helpen. Dat is de kern van ons bedrijf. Wanneer we het goed doen, maken we mensen gelukkig. Maar wat als je ze niet gelukkig kan maken? Wat als je het dier niet veilig kan trimmen? Wat als het dier zeer agressief is? Of wat als het dier een ernstige, medische aandoening heeft? Moet je het dan nog steeds doen?

Waarom kies je voor De Trimacademie?

Vul je gegevens in en ga meteen aan de slag!

De Trimacademie respecteert jouw privacy conform de General Data Protection Regulation. 

Something went wrong. Please check your entries and try again.
E-book Waarom kies je voor De Trimacademie?