8 Tips om je trimsalon op de kaart te zetten
De juiste marketing kan je omzet drastisch verhogen. Zijn jouw klanten tevreden? Vraag ze eens hoe ze de behandeling hebben ervaren en of ze verbeterpunten voor je hebben. Tevreden klanten komen terug. Niet tevreden klanten blijven weg. Wees bijzonder en onderscheidend: zorg ervoor dat jouw klanten bij jou iets vinden dat opvalt en je onderscheidt…
- De juiste marketing kan je omzet drastisch verhogen. Zijn jouw klanten tevreden? Vraag ze eens hoe ze de behandeling hebben ervaren en of ze verbeterpunten voor je hebben. Tevreden klanten komen terug. Niet tevreden klanten blijven weg.
- Wees bijzonder en onderscheidend: zorg ervoor dat jouw klanten bij jou iets vinden dat opvalt en je onderscheidt van andere trimsalons. Creatieve marketing helpt je hier bij.
- Laat je marketing en reclame uitingen voor je trimsalon spreken. Bedenk goed wat je wil uitstralen. Je website, speciale aanbiedingen en vormgeving en uitstraling moeten daarbij aansluiten. Zorg ervoor dat iemand ook daadwerkelijk gemotiveerd wordt om een afspraak bij jou te maken.
- Meet je marketing en reclame uitingen: door bij te houden wat een actie voor je oplevert, krijgt je inzicht in wat je klanten aanspreekt. Dit kan je doen door je klanten een bon in te laten leveren of met een kortingscode.
- Zorg dat je klanten je kunnen vinden op het web. Potentiële klanten kunnen op zoek zijn naar een nieuwe trimsalon in jouw regio. Niet gevonden worden is funest!
- Zorg voor goede recensies! Klanten die jouw trimsalon aanbevelen, zorgen voor vertrouwen en trekken nieuwe klanten aan. Vraag je tevreden klanten of ze dit voor je willen doen; aanbevelingen, een recensie op je website of social media.
- Maak gebruik van gratis reclame van de media. Heb je iets nieuws? Vertel erover!
- Blijf in contact met je klant: onderzoek welke manier van communicatie bij jou en je klanten past. Denk bijvoorbeeld aan een connectie via Facebook of een maandelijkse nieuwsbrief.