Blog artikelen
6 manieren hoe jouw trimsalon gratis kan profiteren van Facebook

Wereldwijd zijn er meer dan 900 miljoen Facebookgebruikers en dit aantal groeit nog steeds dagelijks. Veel van hen hebben een hond of kat. Facebook is een uitstekende en gratis manier om in contact te blijven met je huidige klanten, in contact te komen met nieuwe klanten en meer verkopen te realiseren.

social media

Hier zijn zes manieren hoe jij gebruik kan maken van Facebook voor jouw trimsalon:

  1. Facebook evenementen: Heb jij een evenement in de planning staan? Bijvoorbeeld een fotoshoot voor jouw klanten in samenwerking met een professionele fotograaf, een wandeling of een inzamelingsactie? Maak dan een evenement aan op Facebook en stuur iedereen in jouw vriendenlijst (waarvan jij denkt dat zij interesse hebben) een uitnodiging om deel te nemen. Het brengt je evenement extra onder de aandacht en alle genodigden kunnen aangeven of ze wel of niet aanwezig zullen zijn, waardoor de interesse goed meetbaar is.
  2. Plaats foto’s van de huisdieren van jouw klanten: Foto’s van huisdieren doen het goed op social media en krijgen veel ‘likes’ en worden sneller gedeeld dan andere foto’s en berichten. Jouw klanten vinden het vast leuk dat je hun hond of kat op jouw bedrijfspagina plaatst en delen dit vervolgens weer met hun vrienden (lees:netwerk). Vooral voor- en nafoto’s zijn erg populair.
  3. Gebruik je Facebookpagina als een website: Wanneer je nog geen website hebt, dan kan je eenvoudig je Facebookpagina als je website gebruiken. Het nadeel is dat de mensen wel eerst een Facebook account nodig hebben, maar tegenwoordig het is beter iets dan niets. Als je meer dan 25 fans op je pagina hebt, dan kan je ook een eigen Facebook URL laten vastleggen, bijvoorbeeld https://www.facebook.com/trimopleiding . Deze URL kan je ook op de visitekaartjes en andere reclame-uitingen laten zetten. Zelf gebruik mijn bedrijfspagina’s als een verlengstuk van mijn website, maar ook om meer ‘verkeer’ naar mijn website te krijgen.
  4. Gratis adverteren: Zorg ervoor dat je op je bedrijfspagina je logo duidelijk als omslagfoto hebt, zodat deze in het nieuwsoverzicht voorbij komt van jouw vrienden (lees: klanten of toekomstige klanten). Op deze manier adverteer je gratis op Facebook.
  5. Netwerken: Dankzij Facebook is netwerken nog nooit zo eenvoudig geweest. Like de pagina’s van andere, lokale bedrijven, media en inwoners uit jouw werkgebied en beveel deze ook bij jouw vrienden aan.Ogetwijfeld worden anderen op deze manier aangemoedigd om dit ook bij jou en voor jou te doen. 
  6. Plaats kortingsbonnen en speciale aanbiedingen op jouw pagina en je tijdlijn in rustige periodes: Is het rustig in de trimsalon? Ga niet zitten wachten tot de klanten bellen, maar plaats een speciale aanbieding op je social media. Binnen een paar minuten is het gepiept, de mogelijkheden zijn eindeloos en binnen zeer korte tijd kan het een hele grote groep bereiken. Plaats bijvoorbeeld een kortingsbon online en zet erbij dat men deze uitgeprint mee moet nemen. Op deze manier kan je ook direct meten wat de respons hier op is.

Het gebruik van social media kan veel voor je trimsalon betekenen en is gratis. Facebook staat nog steeds met stip bovenaan. In de afbeelding hier onder vind je andere social media die mogelijk ook interessant zijn om gebruik van te maken voor jouw trimsalon.

WORDT 2024 JOUW JAAR?

De Trimacademie respecteert jouw privacy conform de General Data Protection Regulation. 

Something went wrong. Please check your entries and try again.
Cover-2023

onze TRIMOPLEIDING start 2x per jaar: april en oktober

Heb je vragen?

Wij hebben antwoorden.

Laat een reactie achter





Aan de slag als hondentrimmer?

In april starten we weer met de vakopleiding hondentrimmen. Bekijk welke data en locaties het beste geschikt zijn voor jou.

*** NIEUW ***

Met onze online leeromgeving is de opleiding eventueel ook grotendeels online te volgen.